Facebook Vodafone Türkiye’nin Kampanyasını Örnek Proje Seçti

12 Temmuz 2013 Cuma yazildi.

Vodafone’un Kasım-Aralık 2012′de yürüttüğü sosyal medya kampanyası “Vodafone’u Öneriyorum”, Facebook tarafından örnek marka kampanyası olarak tüm dünyaya tanıtıldı. Başarılı kampanya ile Vodafone ayrıca Facebook hayran kitlesini %169 oranında yükseltmeyi başardı.
“Vodafone’u Öneriyorum” kampanyası kapsamında kullanıcıların fikirlerine başvuran Vodafone, kampanyaya katılan kullanıcıların fotoğraflarını her gün yenileyerek resmi Facebook sayfasına kapak fotoğrafı olarak ekledi. Böylelikle kullanıcılarına hoş bir sürpriz yapan ve sayfaya olan ilgiyi arttıran Vodafone, kullanıcıların katılımını arttırmak için sayfasından oylamalar da düzenledi. Bu oylamalar zamanla Facebook üzerinde hikayelere dönüştü.
Haber akışında oylamaların gözükmesi ile birlikte daha fazla kişi kampanyaya katılım gösterdi. 37 farklı hedef kitleye özel olarak hazırlanan 200′den fazla özel mesaj ve görüntüyü içeren davetiyelerle oylamaya katılan kullanıcılar kendilerine özel küçük hikayelerin kahramanları da oldular. Abonelerin profil fotoğrafları bu hikayelerde yer alarak kullanıcıya özel bir anı olarak sosyal ağda yerini aldı.
İki ay süren kampanyanın sonunda Vodafone 117 bin 469 yeni hayran kazandı. Böylelikle Vodafone Türkiye’nin Facebook sayfasını beğenenlerin sayısı %169 oranında artmış oldu. Facebook kampanyası aynı zamanda Vodafone’un net tavsiye skorunu 5 puan birden yükseltmesini de sağladı.
vodafone-oneriyorum
Sosyal medya devi Facebook da Vodafone’un bu kampanyasını örnek proje olarak tüm dünyaya tanıttı. Facebook Marketing sayfasında Vodafone Türkiye’nin başarısını duyuran sosyal ağ ayrıca tüm dünyadaki iş ortakları ve müşterilerine gönderdiği e-bültende Vodafone Türkiye’nin Facebook kampanyasını öne çıkardı. Vodafone, böylelikle hayran sayısını arttırdığı gibi, markaların Facebook kampanyalarını nasıl yürütmesi gerektiğine dair bir örnek oldu.

0 yorum: